ממה צריך להיזהר כשמפתחים רעיונות חדשים
הרבה פעמים כשחושבים על רעיון קל מאוד להתאהב בו, ולא בבעיה שהוא פותר. האידיאליזציה הזו מסוכנת, כי היא מסיטה את המחשבה מהבעיה, שהיא המטרה פה. צריך גם להיזהר מחוסר ביטחון שמגיע משני מקומות עיקריים, אחד פנימי, ששם נמצאים הפחדים מעשיית צעדים משמעותיים, והשני חיצוני, ומתמקד בעיקר בדעות של אחרים, שלפעמים מטעות ומורידות את הביטחון העצמי.
למה חשוב לפתח רעיונות עסקיים
הידעת?
אמיתי לגמרי: אצל המון אנשים, היצירתיות מגיעה כשהם ליד מים זורמים - בטבע, במקלחת, ואפילו תוך כדי שטיפת כלים.
רוב האנשים רוצים ליישם רעיונות עסקיים, אבל מה לעשות, השגרה ומירוץ החיים לא מאפשרים לך לעצור רגע ולחשוב עליהם ברצינות. הם מפוזרים מדי, נראים רחוקים מדי כדי להשיג אותם, והחיים ממשיכים - עד שהרעיונות העסקיים מתפספסים. לדעתי, הגשמת רעיונות עסקיים מהווה חלק משמעותי מדרך חיים וזו הסיבה שאני עוזר לכל כך הרבה אנשים למקד את הרעיונות שלהם. זה נותן להם לגיטימציה ליזום, כי רעיון ממוקד שנבחן נכון, הוא רעיון טוב.
השלבים בפיתוח ובדיוק רעיון עסקי
הבנת המוטיבציה האישית שלך והמטרה הסופית של הרעיון מבחינתך. מכירת פטנט? הקמת/מכירת חברה?
הבנת המוטיבציה
דיוק הבעיה שהרעיון העסקי שלך פותר לאנשים, והבנת משוואת הכאב והפתרון שבבסיס הרעיון.
חידוד הצורך והכאב
דיוק הרעיון באמצעות הסתכלות על פתרון הבעיה ומתן מענה לכאב אצל קהל היעד.
הרעיון, החזון והמשימה
אפיון מקיף של כל קהלי היעד הרלוונטיים לפי שלבים, כולל סגמנטציה, פרסונליזציה ומסע לקוח לכל סגמנט.
מי הולך לקנות את זה?
חקר מתחרים מקיף, כולל מתחרים ישירים, עקיפים, עכשיו ובהמשך לפי שלבים, כולל אפיון חסמים.
ניתוח תחרות מקיף
כתיבת חזון, בחירת ערכי מותג, כתיבת הצעת ערך ומשימה, שילוו אותך בכל צעד בהמשך הדרך.
בניית זהות מותגית
הכנת תכנית עסקית הכוללת עשרה חלקים, ומשלבת נתונים משלבים קודמים ביחד עם אלמנטים נוספים.
כתיבת תכנית עסקית
תזמון השקה לפי מספר פרמטרים, בהם ראשוניות, מתי הכאב הצרכני בולט ביותר, ומתי השוק צפוי להשתנות.
אסטרטגיית Go To Market
בדיקות היתכנות ופיתוח MVP כדי לבדוק התאמה לצורך, לקבל פידבק וליצור קהל לקוחות ראשוני מאמץ.
בדיקת Product Market Fit
טכנולוגיה (לפי הצורך), קניין רוחני, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה, צוות (פנימי/חיצוני) וחלוקת תפקידים.
מכלול המשאבים הדרוש
בחינה ונטרול הגורמים המעכבים שעלולים להשפיע לרעה על ההצלחה- פנימיים (פחדים) וחיצוניים (חסמים).
נטרול גורמים מעכבים
כדי שיהיה באפשרותך לתאר את הרעיון שלך בקצרה לאנשים אחרים, ובעיקר לגורמים משקיעים.
בניית מצגת ו-Pitch
איך מתחילים ולאיזה תוצאות כדאי לצפות
הידעת?
רעיון עסקי מוגדר משלושה חלקים: אני עושה A (פתרון הבעיה) עבור B (קהל יעד) באמצעות C (מוצר/שירות/טכנולוגיה).
תהליך דיוק ומיקוד רעיון הוא תהליך מרתק שיש לו שתי תוצאות ברורות. הראשונה היא שינוי הרעיון בהתאם להמון היבטים תכנוניים, כדי שהוא יהיה טוב גם במציאות, ולא רק על הנייר. השניה היא רעיון ברור ובשל הרבה יותר ליישום. התהליך מתחיל בפגישת היכרות, בה אשמע את כל מה שאפשר על הרעיון ונדבר על המשך הדרך.
רוצה שניפגש אונליין?
עכשיו אפשר לקבוע איתי פגישה אישית תוך דקה, ונתחיל לדבר על הרעיון העסקי שלך.