רוצה לדבר? אשמח מאוד לשמוע ממך. מבטיח ליצור קשר בהקדם:

ITOU Medium Horizontal reversed all.png
  • Facebook -Yahel Demeter
  • LinkedIn -Yahel Demeter
  • YouTube - Yahel Demeter
  • Google+ - Yahel Demeter

כל הזכויות שמורות ליהל דמטר 2019  - אין להעתיק / לשכפל / להפיץ תוכן מאתר זה ללא רשות מפורשת בכתב. כל התוכן באתר הינו אינפורמטיבי בלבד ומוגש As Is. יישומו הנכון של התוכן באחריות הקוראים בלבד והאתר/בעליו לא יישאו באחריות בגין כל נזק שהוא שייגרם כתוצאה משימוש בתוכן הכתוב.

שיווק באמצעות תוכן

מאת יהל דמטר

זמן קריאה: 6 דק׳

עולם השיווק עובר מדי כמה שנים שינויים משמעותיים הבאים לידי ביטוי בדרך בה בונים אסטרטגיית שיווק, מעבירים מסר שיווקי ללקוחות פוטנציאליים ומחזקים קשר עם לקוחות קיימים ולקוחות מהעבר.

פורסם לראשונה בירחון ״חיים בעמק״

 

כיום אנחנו נמצאים בתקופה בה הדגש הוא על תוכן שיווקי שמביא תנועה עסקית איכותית, בין אם מדובר בתנועה לאתר האינטרנט או לעסק הפיזי שלכם, ונראה כי המגמה רק מתחזקת ומפתחת מגמות משנה שמחזקות אותה. לכן ריכזתי עבורכם ארבעה עקרונות מפתח שחשוב לדעת כאשר רוצים להשתמש בתוכן לצורכי שיווק:

 

מבינים מהו שיווק באמצעות תוכן  

שיווק באמצעות תוכן הוא שיווק שעושה שימוש בתוכן שאתם יוצרים כדי לחזק את הקשר עם הסביבה העסקית שלכם. בדרך כלל לא מדובר בתוכן שמנוסח כסלוגנים ומוגש בצורה של מודעות פרסומיות, אלא תוכן מורכב יותר שמצריך התעמקות, מוגש בצורת סרטונים, מאמרים או תכנים ויזואליים המחייבים את הלקוח להתעמק, ומכאן יכולתו הגבוהה ליצור חיבור אמיתי ביניכם כמותגים לבין האנשים שנחשפים אליו. בדרך כלל, שיווק מסוג זה מביא פחות תנועה צרכנית ממודעה פרסומית-שיווקית רגילה, זאת משום שהוא מסנן חלק גדול מהקהלים הלא-רלוונטיים עוד לפני שלב יצירת הקשר. מבחינה מספרית הוא אולי נראה לפעמים כיעיל פחות, אבל מבחינת החזר השקעה ופרודוקטיביות, הוא לרוב יעיל יותר.

״ערוצי השיווק הם אלה שמפגישים בין הלקוחות לבין התוכן שלכם, ולכן חשוב להבין מהם התזמונים והערוצים הנכונים ביותר לכל סוג תוכן ולהתאים ביניהם.״

יוצרים תוכן לפי ״מסע הלקוח״

לכל לקוח יש את המסע האישי היומי שלו שבמהלכו הוא נחשף לעומס רב. המטרה שלכם היא שהמסע האישי שלו יתאים בכמה שיותר נקודות השקה למסע שלו כלקוח שלכם. חשוב מאוד להבין את קהל היעד שלכם כדי שתוכלו לגרום לו להיחשף ולהתעמק בתוכן שלכם בנקודה שהכי מתאימה לו. לדוגמה, אם אתם משווקים מוצר לנשים מיניקות אחרי לידה, ייתכן שתגיעו למסקנה שבלילה הן ערות ומחפשות עניין בזמן ההנקה, בעוד שבבוקר הן יהיו עייפות. לכן, כדי שהן יתעמקו בתוכן שיצרתם, כנראה שהכי נכון יהיה לקדם אותו בפורמט שתבחרו דווקא בשעות הלילה ולא בשעות הבוקר. לאחר שהבנתם את המסע, כלומר הבנתם מה מעניין את הלקוח ומתי הכי נכון להגיש לו את המסר, עליכם ליצור את התוכן ולהתאים אותו לערוצי השיווק שבחרתם. 

 

בוחרים ערוצי שיווק מתאימים ואליהם מתאימים את התוכן

ערוצי השיווק הם אלה שמפגישים בין הלקוחות לבין התוכן שלכם, ולכן חשוב להבין מהם התזמונים והערוצים הנכונים ביותר לכל סוג תוכן ולהתאים ביניהם. בהמשך לדוגמה הקודמת, נניח שיצרתם סרטון לנשים מיניקות, והבנתם שאתם צריכים לדוור אותו בלילה באמצעות פרסומת ברשת חברתית או בדוא״ל. לסרטון הרי יש קול, לכן עליכם להבין שצריך להתאים לו כתוביות, או אפילו לתמלל אותו למאמר קצר בדוא״ל עצמו כדי שקהל היעד שלכם יוכל להיחשף אליו בנוחות מבחינה טכנית ובשקט המתבקש, כי לא נראה לי שאתם רוצים להעיר ״ענקים ישנים״.

רוצה שנדבר? אשמח!

שמים דגש על ההנעה לפעולה

שיווק באמצעות תוכן, מעצם היותו עמוק יותר ומכיוון שהוא דורש התייחסות, לרוב אינו שיווק שמניע לפעולה ישירה. לכן עליכם ליצור את ההנעה לפעולה באמצעות פרסומת משלימה או באמצעות קריאה ברורה וישירה לפעולה בהתאם ליעד העסקי שלכם. כלומר, לא להסתפק רק בהעברת התוכן, אלא גם בהבהרה מה מצופה מהלקוח לעשות עכשיו ו/או מה אנשים כמוהו עושים בנקודה זו בדרך כלל.

 

גם אם יש לכם עסק קטן וגם אם אתם חלק מארגון גדול, שיווק נכון באמצעות תוכן הוא פתרון מדהים להעלאת תנועת לקוחות ולהעברת מסרים, וכשהוא מהווה חלק ממערכת שיווקית גדולה יותר, הוא כלי עבודה נהדר בהפיכת לקוח פוטנציאלי ללקוח קיים ואיכותי. 

נושאים נוספים שכנראה יעניינו אותך:

אם לדעתך כדאי שנדבר, כאן יוצרים איתי קשר: