רוצה לדבר? אשמח מאוד לשמוע ממך. מבטיח ליצור קשר בהקדם:

ITOU Medium Horizontal reversed all.png
  • Facebook -Yahel Demeter
  • LinkedIn -Yahel Demeter
  • YouTube - Yahel Demeter
  • Google+ - Yahel Demeter

כל הזכויות שמורות ליהל דמטר 2019  - אין להעתיק / לשכפל / להפיץ תוכן מאתר זה ללא רשות מפורשת בכתב. כל התוכן באתר הינו אינפורמטיבי בלבד ומוגש As Is. יישומו הנכון של התוכן באחריות הקוראים בלבד והאתר/בעליו לא יישאו באחריות בגין כל נזק שהוא שייגרם כתוצאה משימוש בתוכן הכתוב.

שבעה טיפים לעסקים בצמיחה

מאת יהל דמטר

זמן קריאה: 7 דק׳

לאחר הרצאות או בראיונות, השאלה הראשונה ששואלים אותי היא מה הטיפ החשוב ביותר לעסקים קטנים. למרות שיש לי עשרות, לא אחד, ריכזתי לכם כמה טיפים חשובים שאני חושב שכולכם יכולים (וצריכים) ליישם:

1. תעדוף נכון מונע בזבוז:

כאשר מתעדפים נכון את מאמצי השיווק חוסכים זמן יקר ומסייעים להעלאת יחס ההמרה בין פעולות השיווק להיקף המכירות, מבלי לבזבז כספים מיותרים על ערוצי פרסום לא אפקטיביים. בנוסף, ברוב המקרים עסקים נוטים לפרסם היכן שנהוג לפרסם ולא היכן שיעיל לפרסם, דבר המוביל לתחרות מיותרת בין מפרסמים ולפיכך להוצאות סתמיות. 

 

2. הצרכן לא יגיד לכם מה הוא רוצה, אבל יקנה את המותג המתחרה אם לא תציעו זאת:

לצרכנים יש רצונות, והרצונות האלה מתמקדים בצורך שלהם לעבור שלבים באמצעות מותגים. השלבים האלה יכולים להיות יומיומיים, מתמשכים, פונקציונליים ורעיוניים, ומטרתכם היא להמחיש לצרכנים שהמותג שלכם הוא זה שמאפשר להם לעבור בהצלחה את השלבים שהם מעוניינים לעבור.

״אמצעי שיווק יעילים שניתנים לשימוש על ידי צרכנים הם הכרח עבור כל עסק, קטן כגדול, והצורך ליצור תכנים ״ויראליים״ שישותפו ברשתות חברתיות על ידי צרכנים חשוב מאוד.״

3. הנעה לפעולה זה לא רק ביטוי, זו דרך עבודה.

ההנחה שהצרכן יודע מה אתם, כבעלי עסקים, מצפים ממנו לעשות גם לאחר שהתעניין במוצר או בשירות שלכם, שגויה מיסודה. הכלל הזה חל אמנם גם על צרכנים שעדיין לא התעניינו במוצר או בשירות שלכם, אך הוא מקבל משנה תוקף עבור אלה שכבר התעניינו, כי להפסיד אותם זה הרבה יותר כואב מאשר להפסיד לקוח פוטנציאלי שעדיין לא התעניין. כדי למנוע זאת ודאו כי קיימת הנעה לפעולה בכל אמצעי שיווק, כזו שתאמר ללקוח להתקשר, להיכנס, לבדוק ולהתעניין, ואל תצפו שיעשה זאת לבד.

4. חדשנות היא המפתח להצלחה.
חדשנות שמתבטאת במותג עצמו ובאופן השיווק שלו יכולה להדוף מתחרים, לתת ערך אדיר ללקוח ולבסס את מעמד המותג שלכם בגזרת השוק שלו. הדרך למציאת החדשנות היא טכנית מאוד ומתמקדת בשאלה על מה הצרכן חולם, ולא רק מה הוא רוצה. מהות החדשנות יכולה להתבטא בשני מישורים: חדשנות מחדשת או חדשנות משבשת. חדשנות מחדשת היא כזו שמציעה שדרוג של מוצר קיים שנותן מענה לבעיה קיימת, וחדשנות משבשת היא כזו שמציעה מוצר חדש לגמרי לפתרון הבעיה. אך עם זאת, חדשנות היא לא רק להציע פתרון לבעיה קיימת, אלא גם להמציא את הפתרון לבעיה שעדיין לא התעוררה, על בסיס הידע שיש לכם והניסיון שלכם בשוק היעד.

רוצה שנדבר? אשמח!

5. תחרות זה לא תמיד רע.

התחרות טובה לעסקים מכמה סיבות. ראשית, היא מעלה את רמת התודעה למוצר שלכם, ומאפשרת לכם להראות שהמוצר שלכם טוב יותר. אלמלא התחרות לצרכן לא הייתה אינדיקציה אודות טיב המוצר שלכם. עליכם לדעת מי המתחרים שלכם ולהשלים אותם בנקודות בהן הם לא מממשים את מלוא רצונות הצרכנים. ההיסטוריה מראה שמותגים שמנעו תחרות נכשלו, גם אם היו טובים, כי ללא אינדיקציה היתרון היחסי נעלם. חשוב להבין שתחרות משנה לגמרי את פניה כאשר פועלים בשוק בו היכולת הכלכלית של הצרכנים מאותגרת. במקרה כזה, הצרכנים עוברים מצריכת שפע לצריכה פונקציונאלית, כלומר כזו שמונעת מתוך צורך פיזי בעיקר, תוך השוואת עלויות שימוש ויתרונות.

 

עסקים קטנים מתקשרים אוטומטית למחירים זולים וליתרונות תחרותיים בולטים מעצם היותם קטנים, ולכן יש למנף את העובדה הזו לטובת השגת קהל לקוחות חדש שעדיין לא התנסה במוצר או בשירות שהם מציעים, ולקבל הזדמנות להסיט את הרגל הקניה הישן ולהמירו בחדש. במציאות כלכלית של צריכת שפע, קשה יותר לבצע את תהליך ההמרה הזה.

6. פה לאוזן הוא אפיק פרסום מצוין, אבל הוא לא מגיע מעצמו, גם אם הלקוחות אוהבים את המותג שלכם.

צרכנים מרוצים יעבירו את המידע על המוצר או השירות שלכם הלאה, אך האם אתם יודעים איזה מידע יעבירו? כדי להניע תהליך נכון של פה לאוזן עליכם לתת לאנשים את היכולת להעביר מידע נכון אודות המוצר שלכם, כזה שיניע צרכנים אחרים לפעולה. בשל כך, אמצעי שיווק יעילים שניתנים לשימוש על ידי צרכנים הם הכרח עבור כל עסק, קטן כגדול, והצורך ליצור תכנים ״ויראליים״ שישותפו ברשתות חברתיות על ידי צרכנים, כחלק מתהליך ההזדהות שלהם עם המותג שלכם ועם ערכיו, חשוב מאוד.

 

7. צרכנים הם אלה שבונים את המותגים, ואתם המרוויחים העיקריים.

לא אתם בונים את המותגים אלא הצרכנים שלכם, מעצם השתייכותם לחברה כלשהי. בעוד החברה נותנת למותג את הערך, הצרכן שמשתמש בו ממתג אותו לפי אותו ערך שנתנה לו החברה. לכן, מעצם השימוש במותג מתבצע תהליך חשיפה לפרטים אחרים בחברה, שיוביל בסופו של דבר לעלייה במכירות המותג. כארכיטקטים של המותג שלכם, אתם צריכים להבין איך לבנות אותו נכון ולאפשר לצרכנים להשתייך אליו. ניתן לקרוא עוד על בניית מותג במאמר הזה, או ללחוץ על הקישור בתחתית העמוד. 

 

מעבר לטיפים האלה, יש עוד משהו שחשוב לי שתדעו. כיום, בעידן הגלובלי, בו כל המידע נגיש לכולם, וערוצי השיווק, השינוע והתחבורה מאוד מאוד מפותחים, תמיד כדאי לחשוב על עבודה עם חו״ל. זה מרענן, מאתגר ותורם רבות לפיתוח העסקי שלכם. במאמר הזה ריכזתי לכם חמישה שלבים שאני מעביר את לקוחותיי בדרך לשם.

נושאים נוספים שכנראה יעניינו אותך:

אם לדעתך כדאי שנדבר, כאן יוצרים איתי קשר: